Z tą kreatywnością to różnie bywa. Niby potrzeba kreatywnych pracowników, ale z drugiej strony, co zrobić, żeby tę kreatywność trzymać na wodzach?
Design thinking jako nowy sposób pracy? Brzmi świetnie, ale jak metodycznie podejść do wdrażania tej metody. Nie tylko jako pomysł na pojedyncze warsztaty czy spotkanie integracyjne, ale tak, żeby design thinking stało się metodą, którą pracujemy na co dzień?
Zapraszam do szerszej refleksji, czyli - na co może mieć wpływ taki moderator? Bazując na naszych obserwacjach i doświadczeniach w różnych firmach, wyłaniają się 4 podstawowe funkcje: Inspiracja, Poszukiwanie, Zarządzanie Procesem i Innowacja.
Edukacja metody design thinking daje dosyć szeroki wachlarz możliwości. Podejście jest zawsze warsztatowe, czyli „uczenie przez doświadczenie”. Można jednak realizować to na wiele sposobów. Mogą to być krótsze, jednorazowe wydarzenia, lub dłuższe poważniejsze procesy; możemy zaangażować większe bądź mniejsze grupy uczestników.
W wielu firmach prowadzone są programy rozwojowe nastawione na budowanie większego zaangażowania pracowników. Założeniem tych programów jest to, że absolwenci programów wezmą przyszłość w swoje ręce i będą tworzyć innowacje i angażować innych w rozwój firmy. Niestety, często taki program kończy się na zmapowaniu własnych talentów i zestawie szkoleń rozłożonych w czasie. Niewiele programów adresuje podstawowe potrzeby pracowników. A te obejmują zarówno dostęp do narzędzi/metod do wdrażania innowacji jak i wsparcie przełożonych
W wielu firmach prowadzone są programy rozwojowe nastawione na budowanie większego zaangażowania pracowników. Założeniem tych programów jest to, że absolwenci programów wezmą przyszłość w swoje ręce i będą tworzyć innowacje i angażować innych w rozwój firmy. Niestety, często taki program kończy się na zmapowaniu własnych talentów i zestawie szkoleń rozłożonych w czasie. Jeśli szukasz pomysłów na duże zmiany w firmie to prezentujemy kilka możliwości na start.
Wielu szefów narzeka na mało zaangażowanych ludzi. Wielu pracowników narzeka, że praca nie daje im możliwości realizowania śmiałych pomysłów. Są skuteczne narzędzia i metody jak pracować kreatywnie i odpowiadać na realne wyzwania dzisiejszego świata
Sprostanie rosnącym wymaganiom w kontekście odpowiedzialności środowiskowej to coraz powszechniejsze wyzwanie biznesu. Kto może być naszym największym sprzymierzeńcem na tej drodze? Warto sięgnąć po siłę swoich pracowników oraz metodę design thinking.
W ostatnim czasie w rozmowach w zespole i z klientem poruszamy temat rutyny. Czy lubimy, czy dobra, czy pomaga, kiedy…? Z prostego porównania do zajęć z jogą czy pracy w agencji reklamowej doszliśmy do wniosku, że rutyna jest fajna kiedy dostarcza ram, że niby ciągle wykonujemy te same czynności, ale jednak za każdym razem trochę inaczej - w razie potrzeby skupiając uwagę na innych mięśniach albo planując kampanię dla innego klienta.
Ostatni czas to czas wielkiej rewolucji w stosunkach pracy. Wychodzi na to, że wszyscy wolą pracować z domu. Pracodawcy mają wielki problem, żeby ściągnąć ludzi z powrotem do biur. Pojawiło się nowe zjawisko Wielka Rezygnacja, bo przecież „nikt mi nie będzie mówił kiedy i gdzie mam pracować”. Jak to wpływa na relacje w pracy? Jak to wpływa na kreatywność? Jak to wpływa na efektywność i zaangażowanie?
Pobierz narzędzia, które możesz wykorzystać w codziennej pracy. Zainspiruj się i odkryj nowe sposoby działania!
ZOBACZ WIĘCEJOdkryj nowe potrzeby użytkowników dzięki raportom z badań design thinking. Duża dawka wiedzy i inspiracji.
ZOBACZ WIĘCEJ