N Newsletter
Komunikacja w zespołach w erze hybrydowej - co może pomóc?

Ostatni czas to czas wielkiej rewolucji w stosunkach pracy. Wychodzi na to, że wszyscy wolą pracować z domu. Pracodawcy mają wielki problem, żeby ściągnąć ludzi z powrotem do biur. Pojawiło się nowe zjawisko Wielka Rezygnacja, bo przecież „nikt mi nie będzie mówił kiedy i gdzie mam pracować”. Jak to wpływa na relacje w pracy? Jak to wpływa na kreatywność? Jak to wpływa na efektywność i zaangażowanie?

 

Badania w ramach projektu „Kreatywna praca” wyraźnie pokazały kilka potrzeb związanych z interakcją z innymi ludźmi. Co ciekawe, kilka z nich ewidentnie wskazuje na potrzebę zaangażowania liderów. Są to: 

  • Tworzenie rozwiązań podczas rozmów z innymi ludźmi

  • Mój szef mnie zna, słucha i chce wykorzystać mój potencjał

  • Potrzeba posiadania kibiców

Co możesz zrobić, żeby wspierać dobrą komunikację w zespołach? Bo wychodzi na to, że „przedtem” sporo komunikacji odbywało się w kuluarach. To tam wszyscy dowiadywali się o kulturze organizacji, o awansach i tam odbywały się dobory do zespołów projektowych. Jak żyć bez tych korytarzowych kanałów komunikacji? 

Mam dla Ciebie trzy podpowiedzi:

1. Planuj projekt efektywnie

Jak nigdy wcześniej, planowanie projektu nie było tak kluczowe. Zaczynając od świadomej dywersyfikacji teamu, tak, żeby ludzie mogli się poznać. Nagle okazuje się, że praca w projektach niesie największy potencjał na budowanie relacji! Ale to tylko jeden aspekt. Postaraj się dobrze wyważyć ilość spotkań online vs offline. Wiele z zadań można wykonać zdalnie, ale postaraj się poprzeplatać je ze spotkaniami na żywo.

2. Spotkanie to wydarzenie

Nadaj spotkaniom na żywo odpowiednią rangę. Wszyscy cieszą się, że mogą się spotkać i być razem. Naprawdę! Zaplanujmy je jak wyjątkowy event. Stwórzmy plan pracy, zadbajmy o czas na plotki i postawmy sobie za cel dobre wspomnienia. Pamiętajmy o wspólnych zdjęciach. I pamiętajmy o wizualnych aspektach pracy. Jednak fizyczne doświadczenie przyklejania karteczek na planszy zawsze będzie ponad tworzeniem wirtualnych zapisów na Miro (sorry Miro, jesteś świetnym narzędziem do pracy zdalnej).

3. Angażuj, kibicuj, słuchaj

To nowa era managera. Dziś głównym zadaniem managera jest uważność. Szczególnie w projektach innowacyjnych, a jest ich coraz więcej w każdej firmie, praca się zmienia. Manager zna potrzeby zespołu i zaprasza do wykorzystania potencjału poszczególnych osób. Pracownicy potrzebują zauważenia i wsparcia. Potrzebują kibiców w rozwoju. Na dobre i na złe. W tym mieści się również przestrzeń na popełnianie własnych błędów i wspólne rozważanie różnych scenariuszy. Czyli czas i relacje.

Brzmi prosto? Pewno tak, ale warto praktykować. Między innymi na naszych kursach, gdzie główny nacisk kładziemy na naukę aktywnej pracy z zespołem. 

Porozmawiajmy o kreatywności

Zapraszamy na bezpłatną 30 minutową konsultację na której możesz zapytać nas o to jak w Twojej firmie czy też organizacji podejść do tematu kreatywności > WYBIERZ TERMIN.

 

AUTORZY

Iwona Gasińska-Mulczyńska

WŁAŚCICIELKA DESIGN THINKING INSTITUTE. Business designer, specjalizuje się w budowaniu strategii innowacji firm. Strateg biznesu wspierający firmy w zakresie tworzenia i wdrażania planów rozwojowych. Odpowiada za prowadzenie programów dla właścicieli i zarządów budujących kulturę innowacji w firmach z różnorodnych sektorów gospodarki. Pracuje zarówno z MSP jak i z korporacjami, m.in. Black Red White, Lorenz-Bahlsen, Met-Life, Vorwerk, Swiss Krono.

„5 kreatywnych rytuałów" - przewodnik do twórczej odwagi

Zapisz się na listę odbiorców naszego newslettera z cotygodniowymi inspiracjami, a w prezencie otrzymasz 5 rytuałów wspierających budowanie kreatywnych nawyków.

size: xs
size: sm
size: md
size: lg
size: xl
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
Ta witryna korzysta z plików cookie, aby poprawić usługę i dostarczyć dopasowane reklamy. Korzystanie z tej witryny jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na wykorzystanie plików cookie. Zobacz naszą Politykę plików cookies.