N Newsletter
kurs online | poziom Pierwszy: Poznaj

Kurs Design Thinking Start

366zł netto
Płacisz raz, dostajesz dostęp na zawsze
ODTWÓRZ VIDEO

Kurs, dzięki któremu poznasz podstawy pracy metodą desig tinking.

Co to jest design thinking? To skuteczna na całym świecie metoda rozwiązywania problemów. Jest podejściem skoncentrowanym na człowieku i jego potrzebach, które prowadzą do tworzenia najbardziej efektywnych rozwiązań, odpowiadających na potrzeby użytkowników. Design thinking składa się z 5 etapów:
  • Empatia
  • Diagnoza Potrzeb
  • Generowanie Pomysłów
  • Prototypowanie
  • Testowanie

Czego się nauczysz?

  • dowiesz się do jakich wyzwań stosować design thinking, będziesz wiedzieć jak lepiej zrozumieć swoich klientów
  • poznasz narzędzia do kreatywnego i głębokiego badania odbiorców, będziesz mógł/mogła aktywnie zaangażować się w pracę zespołów pracujących metodą design thinking
  • jeśli w Twojej organizacji już wykorzystuje się design thinking to pewnym krokiem wskoczysz w projekt!
  • poznasz etapy, narzędzia oraz podejście; dostaniesz swój pierwszy narzędziownik design thinking i będziesz gotowa/ gotowy do działania od razu po kursie!

Co zyskasz?

  • 10 lekcji w formie video
  • ćwiczenia pomagające zrozumieć każdy z etapów, unikatowy pakiet formatek narzędzi, przygotowanych w formie PDF do wydruku
  • dostęp do grupy na Facebooku, będziesz miał/miała możliwość konsultacji z prowadzącymi własnych wyzwań
  • stały dostęp do kursu
  • certyfikat ukończenia kursu

Lekcje

Krok po kroku w świat design thinking

Wprowadzenie

Dowiesz się czego się nauczysz i poznasz strategię szkolenia.

Wyzwanie

Gdzie należy stosować design thinking?
Design thinking jest uniwersalną metodą, którą można wykorzystać w różnych branżach. Podczas tej lekcji dowiesz się do jakich wyzwań stosować design thinking. Nauczysz się jak dobrze nazwać problem na którym będziemy pracować oraz jak określić obszar do pracy metodą design thinking. Dowiesz się przy jakich wyzwaniach DT się sprawdza, a przy jakich nie. Poznasz kryteria dobrze określonego obszaru do pracy.

Empatia

Przeprowadź badania
Kiedy określimy wyzwanie, na które chcemy odpowiedzieć przechodzimy do empatii, czyli badań użytkowników, odbiorców czy klientów. Podczas kursu będziemy na nich mówić persony. W trakcie lekcji poznasz metody badania persony i nauczysz się jak wejść w jej świat. Jakie pytania zadawać, kogo i jak badać? Dzięki narzędziom, które otrzymasz od razu będziesz mógł/mogła przejść do praktyki.

Diagnoza potrzeb

Poznaj potrzeby użytkownika
Podczas drugiego etapu metody design thinking będziesz szukać potrzeb person. Potrzeb, a nie rozwiązań! Dobra diagnoza potrzeb to kluczowy element w procesie. Pozwoli Ci na projektowanie rozwiązań w oparciu o prawdziwe potrzeby użytkownika, a nie swoje wyobrażenie. Dowiesz się czym jest potrzeba w rozumieniu design thinking i jak odróżnić ją od rozwiązania. Przydatne narzędzia ułatwią dobrą diagnozę.

Generowanie pomysłów

Burza mózgów
Z wielu technik generowania pomysłów podzielimy się z Wami kilkoma sprawdzonymi. Są one najbardziej uniwersalne i skuteczne. Sprawdzą się w pracy z osobami, które po razy pierwszy w życiu pracują metodą design thinking oraz z wyjadaczami procesów kreatywnych. Poznasz zasady, których stosowanie pozwoli na efektywne przeprowadzenie “burzy mózgów”, odblokujesz się na wszystkie nowe pomysły i wzmocnisz kreatywną pewność siebie. W końcu kreatywność jest jak mięsień, trzeba ją ćwiczyć, aby być w niej coraz lepszym.

Prototypowanie

Zwizualizuj swoje pomysły
Aby tworzyć innowacyjne usługi czy produkty trzeba nauczyć się szybkiego prototypowania. Prototypy to pierwsze, uproszczone wizualne pokazanie pomysłów. Zrobisz coś namacalnego! Dowiesz się jak pracować szybciej, efektywniej i jak weryfikować czy Twoje rozwiązania są trafione. Poznasz założenia dotyczące prototypowania i konkretne narzędzia je ułatwiające. Z naszymi narzędziami będziesz mógł/mogła od razu przejść do działania.

Testowanie

Czas na weryfikację pomysłów z odbiorcami
Jak sprawdzić co działa w pomysłach i jak rozwijać wybrane rozwiązania? Czyli jak testować i wyciągać wnioski do ulepszania pomysłów. Poznasz kilka sprawdzonych narzędzi, które stosujemy w setkach naszych projektów. Dowiesz się jak przeprowadzać szybkie testy i na co zwrócić uwagę. Design thinking to metoda szybkich kroków i iteracji, więc testowanie przeprowadza się zazwyczaj kilka razy, zobaczysz jak.

Narzędzia współpracy

Wykorzystywane narzędzia
Design thinking to nie tylko metoda tworzenia nowych rozwiązań, ale też narzędzia i zasady, które pozwalają na ulepszanie pracy zespołowej. Można w ten sposób pracować na co dzień lub dowolnie mieszać narzędzia. Dowiesz się jak wykorzystać metodę DT w teambuildingu oraz jak współpracować przyjemniej i efektywniej w zespole. Otrzymasz też wskazówki i narzędzia z naszej praktyki projektowej.

Proces a warsztat

Odkryj różnice
Wyzwania, na które chcesz odpowiedzieć metodą design thinking mogą być różne - proste i złożone, duże i małe. Warto do rangi wyzwania dobrać odpowiedni sposób pracy. Kiedy wykorzystać warsztaty, kiedy proces? Czym one się różnią? Jak można ułożyć proces design thinking? Poznasz kilka inspiracji, różnice i praktyczne wskazówki do Twoich projektów.

Podsumowanie

It's ok to fail
Design thinking to metoda eksperymentowania, przyzwolenia sobie na szukanie najlepszych rozwiązań na drodze prób i błędów. Pomyl się parę razy, próbuj, aby być coraz lepszym i odkrywać nowe drogi realizacji kreatywnych projektów. Narzędzia można stosować dowolnie, dobierać je do swojej organizacji i trybu pracy. Najważniejsze jest nowe podejście (mindset) do realizacji projektów i odpowiadanie na potrzeby użytkowników.
Certyfikat ukończenia kursu Design Thinking Start wydany przez Design Thinking Institute
PROWADZĄCY

Katarzyna Talaga-Korcz

WSPÓŁWŁAŚCICIELKA DTI, DT MASTER. Strateg, który wierzy, że "każdy jest kreatywny". Na co dzień odpowiedzialna za produkt Nowy Ład, w ramach którego wypracowuje warsztatowo wyróżniające marki dla MSP. Swoje doświadczenie zdobywała podczas pracy dla: ENEA S.A, Zdrojowa Invest, PLL LOT, Bayer oraz warsztatów dla Volkswagen Polska, PAYU, IKEA, TEDx Poznań.

Sara Kapela

DT MASTER. Projektuje procesy design thinking i facylituje warsztaty. Od ponad 6 lat działa w branży projektowania usług. Rozwija produkty wewnętrzne, tworzy i prowadzi nowe kursy design thinking. Zarządza projektami strategicznymi i innowacyjnymi dla klientów z biznesu, administracji publicznej i MŚP. Doświadczenie zdobywała realizując projekty m.in. dla: PwC, IKEA, Credit Agricole, Orange.

Newsletter

Wartościowe artykuły o design thinking wprost do Twojej skrzynki!

size: xs
size: sm
size: md
size: lg
size: xl
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
Ta witryna korzysta z plików cookie, aby poprawić usługę i dostarczyć dopasowane reklamy. Korzystanie z tej witryny jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na wykorzystanie plików cookie. Zobacz naszą Politykę plików cookies.