Widzę jak zmienia się w Polsce rozumienie i postrzeganie design thinking. Początkowo była to tylko egzotyczna nazwa, kojarzona z branżą kreatywną, może trochę z innowacjami, ale nawet nie za bardzo. Design thinking używano do pobudzenia kreatywności, do zbudowania „team spirit” czy oderwania od rzeczywistości. Dziś #designthinking sprofesjonalizowało się, zbudowało sobie pozycję rzetelnej metody pracy.
Klient w centrum - owszem, jak najbardziej, ale nie zapominajmy o potrzebach i celach firmy. Proces design thinking zaczyna się od empatii, czyli od znalezienia niezaadresowanych dotychczas potrzeb użytkowników. Nie dajmy się jednak zwieść pokusie zaspokajania ich wszystkich. Podstawą działania każdej firmy jest jej wizja. Ona określa dokąd zmierzamy i co chcemy osiągnąć. Dopiero w ramach, określonych przez wizję firmy, zaczynamy wybieranie potrzeb klientów.
Po ukończeniu Kursu Moderatora Design Thinking byłam pełna energii, pomysłów i gotowości do działania. Wiedza i narzędzia oraz to czego mogłam doświadczyć na własnej skórze dało mi ogromnego powera i utwierdziło w przekonaniu, że design thinking jest metodą, którą chcę wykorzystywać w codziennej pracy. W głowie brzęczało mi tylko pytanie „Jak to zrobić?”
Większe zaangażowanie pracowników, szybsze weryfikowanie pomysłów, wzmacnianie pracy zespołowej to tylko część korzyści wdrażania design thinking jako metody pracy w firmie.
Jednym z atutów metody design thinking jest to, że świetnie sprawdza się jako pomysł na pracę ludzi z różnych środowisk, działów, zawodów itp. Często podkreślamy, że ta różnorodność jest tym co podbija kreatywność, pomaga spojrzeć z innej perspektywy na problem, co przekłada się wprost na innowacyjność rozwiązań. Brzmi świetnie, ale przed zróżnicowanymi zespołami stoją istotne wyzwania, przedstawiamy 3 z nich...
Masz za sobą pierwsze doświadczenia pracy metodą design thinking? Chcesz rozpocząć swój pierwszy projekt? Szukasz pomysłów na swój pierwszy temat do pracy jako moderator design thinking? A może chcesz popracować w swojej organizacji tą metodą?
Prowadząc warsztaty najważniejsze jest zadbanie o trzy kluczowe obszary: proces, ludzi i przestrzeń. Dodatkowo wrzucam kilka wskazówek dotyczących celu warsztatów, materiałów i narzędzi.
Od roku projekty design thinking prowadzę wyłącznie zdalnie i różnice, które są pomiędzy światem online i offline widzę jako nowe wyzwania. Ograniczenia też wyzwalają kreatywność i nie traktuję różnic jako minusów. Będzie o myśleniu rękoma, pierogach z Warsu i płodozmianie.
Właśnie mija rok od kiedy w Design Thinking Institute pracujemy zdalnie. Realizujemy w tym trybie zarówno warsztaty, procesy, jak i szybkie sesje z narzędziami. Wspólnym mianownikiem jest metoda design thinking. Dzisiaj wracamy po roku testów z listą trzech sprawdzonych narzędzi on-line. Do każdego wskazuję zastosowanie, mocne i słabe strony, no i ulubione funkcje.
Design thinking to metoda projektowania rozwiązań, usług, produktów lub procesów, która opiera się na głębokim poznaniu potrzeb użytkownika. Metoda wywodzi się z branży kreatywnej, a obecnie jest stosowana w przy tworzeniu rozwiązań dla biznesu, problemów społecznych czy w edukacji.
Pobierz narzędzia, które możesz wykorzystać w codziennej pracy. Zainspiruj się i odkryj nowe sposoby działania!
ZOBACZ WIĘCEJOdkryj nowe potrzeby użytkowników dzięki raportom z badań design thinking. Duża dawka wiedzy i inspiracji.
ZOBACZ WIĘCEJ