N Newsletter

Kreatywna Praca

W poszukiwaniu sposobów wspierania kreatywności w pracy.
Pobierz Raport
None

O projekcie

Temat kreatywności w miejscu pracy brzmi dla wielu bardzo ciekawie, a jednocześnie pozostaje dosyć enigmatyczny. Postanowiliśmy to zbadać i zainicjować dyskusję o tym co ta kreatywność tak naprawdę oznacza, czy rzeczywiście jest potrzebna, komu, jak można ją wspierać? Wyruszyliśmy w podróż po kreatywności i wygląda na to, że zostanie ona w Design Thinking Institute już na dłużej. Na podstawie przeprowadzonej diagnozy potrzeb (zaprezentowanej w raporcie „Kreatywna Praca - Prolog”) rozwijamy narzędzia, metody, programy wspierające kreatywność w środowisku pracy.

Każda firma jest inna, ma inną kulturę organizacji oraz inne potrzeby dotyczące kreatywności. Wiemy, że wymaga to indywidualnych rozwiązań dostosowanych do organizacji.

Do czego dążymy?

Tę część projektu nazwaliśmy „Kreatywna praca - Prolog”. Opublikowany raport który możecie pobrać poniżej stanowi początek całego cyklu działań, webinarów, dyskusji, narzędzi, do których będziemy zapraszać Was i Wasze firmy przez dłuższy czas. Chcemy, żeby „Kreatywna praca” była osią wielu projektów w przyszłości. 
 

 

None

O procesie

None

Szeroki zespół projektowy

Dla zwiększenia skali, a co za tym idzie, wiarygodności rezultatów otworzyliśmy projekt dla społeczności moderatorów design thinking (absolwentów kursów Design Thinking Institute). Pracowało w nim ponad 20 osób z różnych branż i miejsc.

None

Badanie potrzeb

Zaczęliśmy od Empatii, czyli przysłowiowego „wejścia w buty” użytkowników. Moderatorzy prowadzili wywiady z pracownikami, managerami, i pracodawcami z różnych środowisk. Byli wśród nich tzw. „użytkownicy ekstremalni” czyli tacy, którzy kochają swoją pracę i realizują się w niej kreatywnie, oraz tacy, którzy uważają, że to albo nikomu niepotrzebne albo nawet szkodliwe.

None

Od potrzeb do pomysłów

Po Empatii nastąpiła Diagnoza Potrzeb, czyli klastrowanie cytatów w grupy, które wyrażały spójne, ciekawe potrzeby. Cześć analityczna doprowadziła nas do zdiagnozowania 12 głównych potrzeb. Zweryfikowaliśmy ja podczas wstępnych sesji kreatywnych, żeby sprawdzić na ile rezonują z uczestnikami sesji oraz zweryfikować czy pierwsze wygenerowane rozwiązania budzą zainteresowanie odbiorców.

None

Nowe inicjatywy

Kreatywna praca to również przestrzeń na współpracę przy nowych działania i incjatywach z firmami i organizacjami aby uczynić pracę lepszą. Tworzymy programy i dajemy firmom i ich zespołom narzędzia do zmieniania jakości pracy.

None

Efekty projektu

Pierwszym namacalnym efektem projektu jest raport pt. „Kreatywna praca - Prolog. Diagnoza nowych potrzeb metodą design thinking”. Ten raport stanowi bazę do kolejnych działań. Chcemy zachęcić pracowników, managerów i firmy do weryfikacji jak to wygląda w Waszym środowisku. Które z tych potrzeb wybrzmiewają u Was bardziej? Czy Wy wspieracie kreatywność w pracy?

 

Raportem otwieramy całą gamę działań obracających się wokół tematu kreatywności w pracy. Zapraszamy na comiesięczne webinary pogłębiające temat. Tworzymy kursy i narzędzia. Pomagamy wdrażać kreatywność w firmach w ramach indywidualnych programów.

Otrzymaj bezpłatny raport  

Pobierz nasz raport w formacie .pdf
Podaj adres e-mail, na który mamy wysłać plik

Doświadczony zespół

Empatię i Diagnozę Potrzeb „Kreatywnej pracy” tworzył zespół doświadczonych moderatorów design thinking. Była to grupa 29 badaczy, certyfikowanych moderatorów design thinking. Osoby prowadzące badania pochodziły z różnych środowisk organizacyjnych – od uczelni przez administrację publiczną do biznesu.

Koordynatorzy:

Maja Błaszak

Marcin Dziadoń

Iwona Gasińska-Mulczyńska

Jędrzej Szynkowski

Agata Miryn-Sienkiewicz

Marcin Nawrocki

Członkowie zespołu:

  • Aneta Drzewiecka
  • Katarzyna Kantarek
  • Marta Kwiatkowska
  • Anna Boczar
  • Aga Nowosielska
  • Dominika Płudowska
  • Karolina Wójcik
  • Kinga Czernek
  • Kasia Giera
  • Edyta Gierycz
  • Agnieszka Gontarek
  • Agata Grudzieńska
  • Ola Jasińska
  • Milena Jastrzębska
  • Grzegorz Kaliszak
  • Olimpia Kurasz-Kwiek
  • Mateusz Lewandowski
  • Marta Michałków
  • Sylwia Osińska
  • Iza Richter
  • Agnieszka Sołśnia
  • Dominika Świstek
  • Aneta Wójcik
  • Marta Zep

Masz do nas pytania?

Umów się na bezpłatną konsultację. Podpowiemy jakie działania możesz wdrożyć samodzielnie lub we współpracy z Design Thinking Institute. Pomożemy włączyć kreatywność!


 

Bezpłatna konsultacja

Patrycja Korczyńska
Creative Business Partner

+48 515 720 117

Pięć kreatywnych rytuałów
Pobierz narzędzie
Kluczowe obserwacje - Podsumowanie etapu Empatii
Pobierz narzędzie
Pięć zasad dla prowadzącego warsztat design thinking
Pobierz narzędzie
3 kroki do wdrożenia
Pobierz narzędzie

„5 kreatywnych rytuałów" - przewodnik do twórczej odwagi

Zapisz się na listę odbiorców naszego newslettera z cotygodniowymi inspiracjami, a w prezencie otrzymasz 5 rytuałów wspierających budowanie kreatywnych nawyków.

size: xs
size: sm
size: md
size: lg
size: xl
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
Ta witryna korzysta z plików cookie, aby poprawić usługę i dostarczyć dopasowane reklamy. Korzystanie z tej witryny jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na wykorzystanie plików cookie. Zobacz naszą Politykę plików cookies.