N Newsletter
Proces design thinking | poziom Trzeci: Pogłębiaj

Badania na potrzeby procesu

Proces design thinking

Zapytaj o ofertę opiekuna kursu

Katarzyna Talaga-Korcz

+48 608 671 777

Badania na potrzeby procesu

Wywiady pogłębione związane są z metodą design thinking i są podstawą do tworzenia innowacyjnych usług i produktów. Jest to nasz autorski produkt, który pomoże Ci ulepszyć Twoje produkty lub usługi, a także rozpocząć pracę nad nowym produktem lub ofertą.

Są to badania jakościowe. Polegają na przeprowadzeniu rozmów ze zróżnicowanymi użytkownikami danych produktów. Na bazie rozmów wybierane są cytaty pod kątem potencjału budowania innowacyjnych rozwiązań, zwanych “insightami” lub “kluczowymi obserwacjami”.

Analiza materiału pozwala zespołowi na zdiagnozowane prawdziwe potrzeby badanych oraz zaproponowanie wyzwań projektowych.

Do czego wykorzystasz badania?

  • do znalezienia nowych potrzeb klientów w związku ze zmieniającą się sytuacją w kraju i na świecie
  • do ulepszenia komunikacji, by zadbać o komunikację z klientami w wymagających momentach i ulepszyć strategię oraz wiedzieć czy to co, i jak mówi Twoja firma trafia do klientów
  • by przeanalizować produkty oferowane przez Twoją firmę w kontekście aktualnej sytuacji

Dla kogo i kiedy?

  • do przeprowadzenia efektywnej sesji kreatywnej by zainspirować zespół i poznać nowe narzędzia w odpowiedzi na potrzeby Waszej grupy docelowej
  • do zaadresowania bieżących potrzeb
  • do ulepszenia produktów i urozmaicenia oferty produktowej
  • do nowego spojrzenia na produkt/ usługę którą oferujesz

Etapy procesu badawczego

badań jakościowych wywiadów pogłębionych

Określenie założeń projektu

Warsztat nr 1
W warsztacie bierze udział cały zespół roboczy klienta oraz przedstawiciele DTI. Trwa ok. 2-3 godzin. Celem jest wypracowanie tematu, założenia co do badanych.

Dobór osób do badań

Kluczowym kryterium doboru osób do wywiadów pogłębionych, a tym samym do stworzenia Person jest różnorodność. Chodzi o to, by umożliwić różne perspektywy spojrzenia na dany temat / zagadnienie. Osoby wytypowane do badania potencjału wdrażania innowacyjnych rozwiązań na rynku rekrutowane będą z różnych grup. Właściwy dobór typów osób zostanie zrealizowany po uzgodnieniu tematu i założeń projektu. Badania wykonywane są przez doświadczone badaczki z DTI.

Przeprowadzenie wywiadów pogłębionych

Jednym z narzędzi w metodzie design thinking jest Persona. To opis użytkownika (lub nie-użytkownika), który jest syntezą informacji z fazy ich zbierania. Opisuje różne wymiary osoby: dane demograficzne, kontekst otoczenia, nawyki, motywacje, zachowania, charakterystyczne cechy. Wywiady zostaną przeprowadzone z wybranymi osobami przez doświadczone badaczki. Wynikiem wywiadów będą „Insighty” czyli wartościowe cytaty badanych osób dotyczące ich problemów i potrzeb. Zostaną spisane i posłużą zespołowi w kolejnym etapie - będzie to opis Persony + moodboard
 z symbolicznymi zdjęciami, wybrane cytaty z wywiadów oraz 
zapis wywiadu - transkrypcja.

Klastrowanie

Warsztat 2
Po zebraniu materiału wstępnego grupa badawcza stworzy klastry. Insighty, czyli wartościowe cytaty badanych osób dotyczące ich problemów i potrzeb, zostaną pogrupowane w klastry tworzące tzw. “obszary zainteresowań”. W warsztacie bierze udział zespół roboczy klienta oraz przedstawieciele DTI). Trwa około 4 godzin a jego cel to wypracowanie max 6 obszarów potrzeb.

Wyzwania projektowe

Warsztat 3
Tak pogrupowane „obszary zainteresowań” są podstawą do sformułowania wyzwań projektowych, czyli konkretnych celów dla zespołu podczas warsztatu lub procesu, na które będzie odpowiadał podczas fazy generowania pomysłów. W warsztacie bierze udział zespół roboczy klienta oraz przestwiciele DTI. Trwa 4 godziny, a jego celem jest zdefiniowanie 4 wyzwań kluczowych projektowych.
Podsumowanie w formie raportu, który zostanie zaprezentowany oraz przesłany w formie pisemnej.

Atuty:

  • badanie realizowane przez doświadczony zespół badaczy z Design Thinking Institute
  • wypracowanie tematu badań i grup badanych
  • spojrzenie na świat oczami użytkownika
  • inspiracja do działania
  • konkret na koniec: opisy person wraz z cytatami z wywiadów, dostęp do pełnego zapisu wywiadu (transkrypcja) oraz moodboard
  • gotowe wywiady na etap Empatii do warsztatu lub procesu design thinking

Wartościowe artykuły o design thinking wprost do Twojej skrzynki!

size: xs
size: sm
size: md
size: lg
size: xl
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
Ta witryna korzysta z plików cookie, aby poprawić usługę i dostarczyć dopasowane reklamy. Korzystanie z tej witryny jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na wykorzystanie plików cookie. Zobacz naszą Politykę plików cookies.