N Newsletter
Proces design thinking | poziom Trzeci: Pogłębiaj

Proces design thinking

Proces design thinking

Zapytaj o ofertę opiekuna kursu

New Product Development by DTI

Kilka miesiący, kilka warsztatów, badania, testy z użytkownikami - wszystko pod okiem specjalistów metody design thinking.

Wszystko to po to by wypracować rozwiązania uwzględniające dotychczasowe doświadczenia firmy związane z produktem, dające wiedzę i narzędzia na przyszłe procesy.

Cel działań:

  • przejście przez cały proces strategiczny od zdefiniowania i zbadania potrzeb po przetestowany wstępnie prototyp rozwiązania
  • opracowanie scenariuszy działania na przyszłość
  • wypracowanie uzgodnionego przez wszystkich uczestników rozwiązania

Zespół projektowy:

  • W całym procesie rekomendujemy maksymalnie 8 osób z firmy klienta z uwagi na nasze doświadczenia. Jest to optymalny skład jeśli chodzi o sprawność decyzyjną na warsztatach, a w rezultacie tempo całego procesu.
  • W trakcie trwania procesu organizowana jest sesja kreatywna (warsztat nr 4), kiedy to potrzebujemy 20 osób z firmy klienta, aby na etapie generowania pomysłów działać zgodnie z metodą design thinking i zapewnić maksymalną efektywność.

Proponowany sposób pracy

7 warsztatów stworzonych indywidualnie na potrzeby zespołu w ramach określonej struktury opartych na nowoczesnej metodzie usprawniania procesów - design thinking

Warsztat 1

Założenia do projektu i wstęp do badań.
Warsztat służący uspójnienie wiedzy zespołu projektowego. Sformułowanie celów procesu z wykorzystaniem autorskich narzędzi Design Thinking Institute. Pogłębienie wyzwania z wykorzystaniem narzędzia Mapa Wyzwań Uzgodnienie listy uczestników badań. Przygotowanie tematów, zagadnień do wywiadów. Podział prac pomiędzy członków zespołu.

Warsztat 2

Wnioski z badań
Przedstawienie materiału z badań. Sesja klastrowania, której wynikiem będzie diagnoza czterech kluczowych nowych potrzeb. Omówienie trendów

Warsztat 3

Wyzwania projektowe
Sformułowanie wyzwań projektowych. Określenie mierników sukcesu. Przygotowanie planu na sesje kreatywne (ile/składy/kto prowadzi).

Warsztat 4

Sesja kreatywna
Cel: wygenerowanie jak największej ilości możliwych rozwiązań. Wstępny wybór rozwiązań dających największy potencjał na sukces. W zależności od ustaleń przeprowadzimy określoną liczbę sesji w różnych zespołach. Opcjonalnie sesja ta może się odbyć z dodatkowymi uczestnikami z zewnątrz.

Warsztat 5

Dopracowanie prototypów i wstęp do testowania.
Przepracowanie prototypów z sesji kreatywnej Wypracowanie wskaźników dotyczących testowania danych rozwiązań. Wybór grup i sposobu przeprowadzenia pierwszych testów.

Warsztat 6

Prototypowanie i testowanie - runda 2
Przedstawienie wyników testów przez zespoły. Wybór rozwiązania wiodącego Opracowanie kolejnych prototypów i założeń do testowania

Warsztat 7

Podsumowanie
Omówienie wyników testu. Opracowanie strategii Podjęcie decyzji dotyczących wdrożeń. Harmonogram
Podczas warsztatu lub tuż po jako efekt warsztatu powstaje plan działań dla zespołu - co zrobić do kolejnego warsztatu. W trakcie procesu uczestnicy wykonują określone prace w podzespołach. W zakres prac mogą wchodzić wywiady z użytkownikami, desk research, konsultacje eksperckie, wywiady testujące. Moderatorzy procesu biorą aktywny udział w pracach pomiędzy warsztatami, w prowadzeniu wywiadów, testów, opracowywaniu prototypów.

Zalety procesu

Kiedy proces będzie najwłaściwszy

  • gdy chcesz przepracować strategię

Formuła

Czyli jak prowadzimy proces

  • online
  • stacjonarnie
  • hybrydowo

Newsletter

Wartościowe artykuły o design thinking wprost do Twojej skrzynki!

size: xs
size: sm
size: md
size: lg
size: xl
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
Ta witryna korzysta z plików cookie, aby poprawić usługę i dostarczyć dopasowane reklamy. Korzystanie z tej witryny jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na wykorzystanie plików cookie. Zobacz naszą Politykę plików cookies.