N Newsletter
Warsztat design thinking | poziom Trzeci: Pogłębiaj

Badania na potrzeby warszatu

Warsztat design thinking

Zapytaj o ofertę opiekuna kursu

Badania na potrzeby warszatu

Wywiady pogłębione związane są z metodą design thinking i są podstawą do tworzenia innowacyjnych usług i produktów. Jest to nasz autorski produkt, który pomoże Ci ulepszyć Twoje produkty lub usługi, a także rozpocząć pracę nad nowym produktem lub ofertą.

Są to badania jakościowe. Polegają na przeprowadzeniu rozmów ze zróżnicowanymi użytkownikami danych produktów. Na bazie rozmów wybierane są cytaty pod kątem potencjału budowania innowacyjnych rozwiązań, zwanych “insightami” lub “kluczowymi obserwacjami”.

Analiza materiału pozwala zespołowi na zdiagnozowane prawdziwe potrzeby badanych oraz zaproponowanie wyzwań projektowych.

Do czego wykorzystasz badania?

  • do znalezienia nowych potrzeb klientów w związku ze zmieniającą się sytuacją w kraju i na świecie
  • do ulepszenia komunikacji, by zadbać o komunikację z klientami w wymagających momentach i ulepszyć strategię oraz wiedzieć czy to co, i jak mówi Twoja firma trafia do klientów
  • by przeanalizować produkty oferowane przez Twoją firmę w kontekście aktualnej sytuacji

Dla kogo i kiedy?

  • do przeprowadzenia u siebie warsztatu design thinking w zespole, firmie lub organizacji
  • do przeprowadzenia efektywnej sesji kreatywnej by zainspirować zespół i poznać nowe narzędzia w odpowiedzi na potrzeby Waszej grupy docelowej
  • do zaadresowania bieżących potrzeb
  • do ulepszenia produktów i urozmaicenia oferty produktowej
  • do nowego spojrzenia na produkt/ usługę którą oferujesz

Etapy procesu badawczego

badań jakościowych wywiadów pogłębionych

Określenie założeń projektu

Przygotowanie badań.
Podczas spotkania moderatora DTI wraz z przedstawicielami firmy lub organizacji, omawiane zostają szczegółowo potrzeby dotyczące celu warsztatu, tak by przygotować jak najlepiej dopasowane do potrzeb Persony.

Dobór osób do badań

Kluczowym kryterium doboru osób do wywiadów pogłębionych, a tym samym do stworzenia Person jest różnorodność. Chodzi o to, by umożliwić różne perspektywy spojrzenia na dany temat / zagadnienie. Osoby wytypowane do badania potencjału wdrażania innowacyjnych rozwiązań na rynku rekrutowane będą z różnych grup. Właściwy dobór typów osób zostanie zrealizowany po uzgodnieniu tematu i założeń projektu.

Przeprowadzenie wywiadów pogłębionych

Jednym z narzędzi w metodzie design thinking jest Persona. To opis użytkownika (lub nie-użytkownika), który jest syntezą informacji z fazy ich zbierania. Opisuje różne wymiary osoby: dane demograficzne, kontekst otoczenia, nawyki, motywacje, zachowania, charakterystyczne cechy. Wywiady zostaną przeprowadzone z wybranymi osobami. Wynikiem wywiadów będą „Insighty” czyli wartościowe cytaty badanych osób dotyczące ich problemów i potrzeb. Zostaną spisane i posłużą zespołowi w kolejnym etapie.
Podsumowanie w formie raportu (opis Persony + moodboard
 z symbolicznymi zdjęciami, wybrane cytaty z wywiadów oraz 
zapis wywiadu - transkrypcja)

Atuty:

  • badanie realizowane przez doświadczony zespół badaczy z Design Thinking Institute
  • wypracowanie tematu badań i grup badanych
  • spojrzenie na świat oczami użytkownika
  • inspiracja do działania
  • konkret na koniec: opisy person wraz z cytatami z wywiadów, dostęp do pełnego zapisu wywiadu (transkrypcja) oraz moodboard
  • gotowe wywiady na etap Empatii do warsztatu lub procesu design thinking

Newsletter

Wartościowe artykuły o design thinking wprost do Twojej skrzynki!

size: xs
size: sm
size: md
size: lg
size: xl
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
Ta witryna korzysta z plików cookie, aby poprawić usługę i dostarczyć dopasowane reklamy. Korzystanie z tej witryny jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na wykorzystanie plików cookie. Zobacz naszą Politykę plików cookies.