N Newsletter
Design thinking w branży usług księgowych
Firma MJN działa na bardzo konkurencyjnym rynku dostawców usług księgowych. Od ponad 10 lat stara się konsekwentnie rozwijać zarówno zakres oferowanych usług, jak i portfolio obsługiwanych klientów. Pośród konkurencji tej firmy można znaleźć zarówno biura rachunkowe o różnej skali działania, firmy rodzinne, duże koncerny, jak i programy do samodzielnego księgowania. Jak wyróżnić się w tej branży? Czy to w ogóle jest możliwe? Ten case design thinking udowadnia, że tak.

.

Dla kogo

Nowy Ład to czteromiesięczny, autorski proces strategiczno-projektowy przeznaczony dla właścicieli firm. Opierając się na metodologii design thinking pracowaliśmy z przedstawicielami firmy MJN (Jóźwicki&Partners) określając wspólnie przez jaką zmianę musi przejść firma, aby wejść na wyższy poziom rozwoju.

Firma MJN działa na bardzo konkurencyjnym rynku dostawców usług księgowych. Od ponad 10 lat stara się konsekwentnie rozwijać zarówno zakres oferowanych usług, jak i portfolio obsługiwanych klientów. Pośród konkurencji tej firmy można znaleźć zarówno biura rachunkowe o różnej skali działania, firmy rodzinne, duże koncerny, jak i programy do samodzielnego księgowania.

 

WYZWANIE/CELE
Podczas pracy z MJN naszym celem było wsparcie firmy w dalszym dynamicznym rozwoju, opartym o aktywne pozyskiwanie klientów, którzy docenią charakter i skalę działania marki. Znalezienie elementów, na których można oprzeć wyróżniającą komunikację firmy na tak konkurencyjnym rynku. 

 

KLUCZOWE OBSERWACJE 
Oto najważniejsze obserwacje, które wyłoniliśmy podczas pracy z firmą MJN.

Wizerunek marki nie oddawał skali działania firmy

Firma zatrudnia ponad 20 osób, obsługuje klientów w języku polskim i niemieckim, wypracowała również własny wewnętrzny system szkoleń a wśród jej klientów są znane ogólnopolskie marki. 

Zależało nam, aby zmiana strategiczna podkreślała, że jest to duża i nowoczesna firma na tym rynku. Był to ważny komunikat również dla potencjalnych grup klientów.

Brak jasno określonej grupy docelowej 

Na podstawie analizy dotychczasowej struktury dochodów, doświadczeń w pracy z klientami, wynikało, że MJN nie ma jasno sprecyzowanej kluczowej grupy docelowej. Dotychczas dzielili klientów w zależności od tego czy był to klient na pełnej księgowości, czy KPiR jak również w zalezności od ilości faktur.

Brak wyróżnika w działaniach firmy

Ważnym elementem procesu było również poszukanie konkretnej wartości dla klienta, która wyróżni MJN na tym konkurencyjnym rynku. O ile sama usługa w swoim podstawowym wymiarze jest dość podobna do konkurencji, to udało się znaleźć dodatkowe działania, które firma podejmuje dla klientów, a o których nie mówi, a które można aktywnie połączyć z działaniami marketingowymi.

 

ZMIANA STRATEGICZNA

Na podstawie wniosków z procesu oraz kluczowych obserwacji zmieniliśmy pozycjonowanie marki. Nastąpiło przejście od biura rachunkowego do partnera, który wspiera rozwój swoich klientów. Takie zdefiniowanie na nowo roli marki w kontakcie z klientami spowodowało przesunięcie, bardziej w kierunku dużych korporacji i firm doradczych. Zmieniło również sposób myślenia właścicieli o swoim biznesie jako o doskonale zorganizowanej dużej firmie, a nie kolejnym biurze rachunkowym. 

Dodatkowo ważne było postawienie na wyróżnik: dajemy wymierne efekty. Taka definicja podejścia do pracy z klientami stała się jasną wskazówką na co stawiamy w komunikacji. 

Rola firmy MJN to nie tylko wypełnianie za klienta obowiązków prawnych, ale proponowanie rozwiązań, które przekładają się na jego rozwój.

„5 kreatywnych rytuałów" - przewodnik do twórczej odwagi

Zapisz się na listę odbiorców naszego newslettera z cotygodniowymi inspiracjami, a w prezencie otrzymasz 5 rytuałów wspierających budowanie kreatywnych nawyków.

size: xs
size: sm
size: md
size: lg
size: xl
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
Ta witryna korzysta z plików cookie, aby poprawić usługę i dostarczyć dopasowane reklamy. Korzystanie z tej witryny jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na wykorzystanie plików cookie. Zobacz naszą Politykę plików cookies.