N Newsletter
Jak wykorzystać design thinking w projektowaniu doświadczeń klientów sklepu?

Dla kogo?

SWISS KRONO Jest jednym z największych na świecie producentów płyt i wyrobów drewnopochodnych. Szwajcarska jakość, ponad 50-cio letnia tradycja i doświadczenie w produkcji płyt i wyrobów drewnopochodnych sprawiają, że produkty SWISS KRONO są obecne w co drugim polskim domu i w ponad 75 krajach na całym świecie!

 

Wyzwanie 

Chęć zbudowania alternatywnego narzędzia do komunikacji z różnymi grupami klientów zaprowadziła nas do badań przeprowadzonych przez Design Thinking Institute. Miały one posłużyć firmie SWISS KRONO w rozwoju alternatywnego modelu sprzedaży, który bardziej będzie angażował klientów w projektowanie wnętrza, pobudzał ich do działania i odpowiadał na ich potrzeby, tak, aby zaprojektowane narzędzie służyło zarówno klientowi indywidualnemu, projektantom jak i architektom wnętrz. 

Chcąc lepiej zrozumieć potrzeby wymienionych grup klientów,  zdecydowaliśmy się na badania realizowane w metodzie design thinking. Zależało nam na tym, aby spojrzeć na proces urządzania wnętrz oczami różnych osób. A w rezultacie zdefiniować nowe potrzeby w tym obszarze.

 

Kluczowe momenty w procesie

W całym przeprowadzonym procesie badawczym można wyróżnić 3 kluczowe etapy:

  1. Badania person

Przeprowadzone zostały wywiady z odpowiednio wybranymi osobami, będącymi w trakcie aranżowania lub wykańczania swoich wnętrz - różnych przestrzeni. Bardzo zależało nam na wysłuchaniu i poznaniu perspektywy użytkowników.

 

  1. Diagnoza potrzeb i definicja wyzwań projektowych

Po przeprowadzeniu analizy przeprowadzonych wywiadów wyłonione zostały główne obszary potrzeb użytkowników, na których podstawie sformułowano wyzwania projektowe:

  • Inspirują mnie doświadczenia innych - to potrzeba, która rozpoczyna cały proces projektowania własnego wnętrza w jest.MIEJSCE. Odpowiedź na tę potrzebę to kilkadziesiąt inspirujących abstrakcyjnych, kolorowych obrazków do wyboru, które mają pomóc użytkownikowi wystartować i prowadzić przez cały proces poszukiwania swojego niepowtarzalnego i charakterystycznego wnętrza.

  • Ja decyduję - uczestnicy sami chcą wybierać, jaki charakter ma mieć ich wnętrze. Małe i zgromadzone w jednym miejscu próbki produktów pozwalają odpowiedzieć na tę potrzebę i szybko sprawdzić, czy wybory użytkownika rzeczywiście są dla niego zadowalające.

  • Design = praktyczne rozwiązania

  • Feedback od prawdziwych ludzi

  • Kulturalny wykonawca

 

  1. Testowanie koncepcji w formie warsztatów  

Zorganizowaliśmy 4 niezależne warsztaty tworzenia material boardów, aby sprawdzić to, czy idea włączania ludzi (klientów?) w projektowanie własnych przestrzeni za pomocą pewnych ustalonych kroków jest dla nich atrakcyjna i wciągająca.

Podczas warsztatów obserwowaliśmy niezwykłe zaangażowanie i entuzjazm uczestników, dlatego zadaliśmy sobie pytanie: “Co by było gdybyśmy, przenieśli to doświadczenie klienta w konkretne miejsce?”

 

Efekt

W wyniku całego procesu powstała fizyczna przestrzeń o nazwie jest.Miejsce, gdzie na doświadczenie klienta wpływają:

  • Możliwość stworzenia w paru prostych i konkretnych krokach materialboard’u swojego wnętrza, aby sprawdzić czy dany pomysł na wnętrze rzeczywiście klientowi odpowiada. Celem tworzenia tego boardu jest uproszczenie projektowania wnętrza.

  • Multifunkcyjna przestrzeń będąca jednocześnie interaktywnym showroomem, w którym możemy dotknąć i zobaczyć próbki wszystkich produktów SWISS KRONO, zgromadzone w podręczny sposób.

Jest to miejsce wspierające twórczy potencjał jego użytkowników, gdzie w kreatywny i swobodny sposób można znaleźć pomysł na aranżację swojego wnętrza, lub porównać dotychczasowe pomysły w formie material boardów.

Głównymi odbiorcami JEST MIEJSCE są zarówno osoby, które stoją przed decyzją jak urządzić lub zmienić swoje wnętrza - takie, które planują remont domu lub mieszkania, jak i projektanci czy dekoratorzy wnętrz. Z przestrzeni tej chętnie korzystają również stolarze, a przyjemna i pełna swobody atmosfera tej przestrzeni sprawia, że chętnie korzysta z niej każdy, kto po prostu chce tam być. 

Niezwykłą cechą tej przestrzeni jest to, że klient może nieskończoną ilość razy powtórzyć proces tworzenia material boardu, bez żadnych konsekwencji zmieniając swoją koncepcję wymarzonego wnętrza, dokonując kolejnych wyborów i świetnie się przy tym bawiąc. W ten sposób klient w kreatywny i przyjemny sposób spędza czas w jest.MIEJSCE doprowadzając swój wymarzony projekt wnętrza do stanu, który całkowicie go satysfakcjonuje. 

Gdy ten moment nastąpi, klient może sfotografować (i jednocześnie zeskanować) swój materialboard i w ten sposób uzyskać nie tylko trwały zapis swojego projektu, ale również gotową listę produktów, z którą może udać się po zakup wybranych materiałów.

AUTORZY

Katarzyna Talaga-Korcz

WSPÓŁWŁAŚCICIELKA DTI, DT MASTER. Strateg, który wierzy, że "każdy jest kreatywny". Na co dzień odpowiedzialna za produkt Nowy Ład, w ramach którego wypracowuje warsztatowo wyróżniające marki dla MSP. Swoje doświadczenie zdobywała podczas pracy dla: ENEA S.A, Zdrojowa Invest, PLL LOT, Bayer oraz warsztatów dla Volkswagen Polska, PAYU, IKEA, TEDx Poznań.

Małgorzata Jach

WSPARCIE DT MASTER. Miłośniczka muzyki, która zakochała się w design thinking. Na co dzień wspiera DT Masterki w prowadzeniu i przygotowaniu warsztatów oraz kursów. W pracy pełna energii i pasji dla ludzi, z którymi współpracuje. Wolne chwile spędza przy gitarach komponując muzykę.

Newsletter

Wartościowe artykuły o design thinking wprost do Twojej skrzynki!

size: xs
size: sm
size: md
size: lg
size: xl
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
Ta witryna korzysta z plików cookie, aby poprawić usługę i dostarczyć dopasowane reklamy. Korzystanie z tej witryny jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na wykorzystanie plików cookie. Zobacz naszą Politykę plików cookies.